I INTEGRACYJNA WYCIECZKA DO BESKIDU ŻYWIECKIEGO

Uczennice Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego razem z uczniami Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Leśnicy brali udział w 4 dniowej Integracyjnej wycieczce w góry. Pierwszy raz zorganizowano wspólny wyjazd dla 7 uczniów tych dwóch placówek. Jednym z celów wyjazdu była integracja na różnych płaszczyznach zarówno pomiędzy samymi uczestnikami jak i ze środowiskiem. Wspólne  zabawy i piesze wędrówki rozwijały koleżeństwo i pozwalały na kreowanie właściwych zachowań moralnych i społecznych. Uczniowie poznali również walory nowych miejsc oraz ciekawe i aktywne sposoby spędzania czasu wolnego.

Podczas tych kilkudniowych pieszych wędrówek górskimi szlakami przeszliśmy ponad 40 km.. Natalia K. jedna z uczestniczek w kilku zdaniach opisała nasz wyjazd.

„W dniach od 02 – 05 czerwca odbyła się wycieczka do Beskidu Żywieckiego organizowana przez nauczycieli wychowania fizycznego a mianowicie panią  Ewę Kubiszoki pana Tomasza Siciaka. Zatrzymaliśmy się w Węgierskiej Górce, w miejscowości Żabnica. Już pierwszego dnia wyruszyliśmy na Halę Boraczą. Podczas czterogodzinnego spaceru podziwialiśmy piękne widoki i spotkaliśmy stado owiec. Drugiego dnia wybraliśmy się na Halę Rysiankę. Po ciężko przebytej drodze czarnym szlakiem zatrzymaliśmy się w schronisku na szczycie,gdzie mimo niesprzyjających warunków pogodowych było bardzo tłoczno. Kolejnego dnia za cel postawiliśmy sobie Baranią Górę. Trasa była o wiele łatwiejsza niż poprzedniego dnia,ale bardzosatysfakcjonująca. Na szczycie odpoczęliśmy podziwiając krajobraz z wieży widokowej. Po powrocie do ośrodka wypoczynkowego odbyło się ognisko przy którym każdy spędził miło czas. Ostatniego dnia zorganizowaliśmy zawody ringo po czym postanowiliśmy odpocząć, wiec pojechaliśmy do Aqua Parku „Leśna” a później do Żywca na kręgle. W drodze powrotnej wymienialiśmy się wrażeniami a gdy zgłodnieliśmy zatrzymaliśmy się w McDonalds. Mimo pogody, która nam nie dopisała bawiliśmy się świetnie i mieliśmy okazję lepiej się poznać. W imieniu uczniów SOSW i wychowanek MOW-u chciałam serdecznie podziękować nauczycielom WF-u za miło spędzony czas”.                                                                                                                                                   Natalia K.